-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50363 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

فلسفه اينكه در بعضي روايات، امامان(ع) و حضرت زهرا(س) را هدف آفرينش ذكر كرده اندچيست؟
فلسفه ء اينكه شخصيت هايي مانند پيامبر(ص) ائمه اطهار(ع) يا حضرت فاطمه زهرا(س) مدار و هدف آفرينشند، با اندك تأملي و با ذكر چند مقدمه روشن مي شود: 1. نصوص ديني، اعم از قرآن و سنت و هم چنين اديان الهي پيشين، نشان مي دهد كه خداوند تمام هستي را براي انسان آفريده و آدمي را گل سرسبد آفرينش قرار داده است.قرآن مجيد مي فرمايد: ((و خلق لكم ما في السموات والارض; آنچه كه در آسمان ها و زمين است خداوند براي شما آفريد)) ; يعني، تمام كارخانه هستي را خداوند براي انسان و به سود انسان و به گونه اي به كار انداخته است كه همه با همه شرايط زيست، رشد و كمال انسان را فراهم آورند. از همين رو گفته شده است كه اديان الهي ((انسان مركز)) (آنتروپوسنتريك cirtnecoporhtnA) هستند.2. از طرف ديگر انسان براي كمال و يافتن اوصاف الهي و تقرب به پروردگار و رسيدن به مقام قرب الهي آفريده شده است.3. برجسته ترين انسان هاي كامل كه در آنها همه كمالات ممكنه ء انساني مشهود و متجلي است و سراسر زندگي آنها بيانگر اين مطلب است. پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) مي باشند. از همين جا به خوبي درمي يابيم كه در عمل و واقعيت خارجي، هدف اصلي آفرينش در عالي ترين شكل خود با وجود آنان منطبق است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.